Avonturen in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ief en Jans - WaarBenJij.nu Avonturen in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ief en Jans - WaarBenJij.nu

Avonturen in Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Ief en Jans

24 November 2012 | Vietnam, Hanoi

Lieve mensen!

Hier weer een teken van leven vanuit Vietnam! Inmiddels weer veel avonturen beleefd.
We waren gebleven in Cambodja, waar we nog een dag in Phnom Penh hebben door gebracht. Hier zijn we nog naar de Killing Fields geweest, wat erg indrukwekkend was om te zien…om daarna weer op te vrolijken naar een wildlife zoo gegaan!
Daarna met de bus richting ons derde land vertrokken: Vietnam! We kwamen aan in Ho Chi Minh City, waar we een hostel hadden gevonden bij een geweldige vrouwtje die goed voor ons gezorgd heeft. In Ho Chi Minh City hebben we goed sightseeing gedaan langs het bekende war museum, verschillende tempels en kerken. Verder hebben we een dag een uitstapje gemaakt naar de Cu Chi tunnels, waar we helaas niet in durfden, zo klein!! Dat mensen hierin vroeger konden leven, zo indrukwekkend om te zien! Na drie dagen op naar Mui Ne Beach, waar we in een heerlijk hotel hebben geslapen met zwembad aan het strand, wat is het leven toch goed! Hier hebben we een dag een scootertje gehuurd, echt heel leuk om te doen! Met de scooter naar de zandduinen getourd en in de duinen gesandboard!
Hierna op naar Dalat, wat een beetje tegen viel voor ons, waardoor we na een dag weer verder zijn gereisd naar Nha Trang. Met deze beslissing heel blij, gezien we daar 3 dagen lekker strandjes hebben gezien en onszelf verwend hebben met een goed modderbadje bij de hot water spa, heerlijke zwembaden en de dagen afgesloten met een manicure en pedicure!
Toen de busreis naar Hoi An, een hoofdstuk op zich! De nachtelijke busreis verliep al enigszins wild door de rijstijl van de buschauffeur, maar in de ochtend was het helemaal raak…Onze buschauffeur begon luid te toeteren (op zich niet gek hier, maar deze keer erg overdreven) en te schreeuwen, waarna hij keihard op de rem ging en we een klap hoorden. Het bleek dat we een vrouw op een scooter hadden aangereden/overreden. We zijn maar uit de bus gesneld om te kijken wat we konden betekenen, de vrouw was er niet goed aan toe. Het hele dorp was in paniek, gezien het precies voor de markt was gebeurd. Niemand kon ons helpen of begreep ons, waarna de vrouw in een lokale bus werd gesleurd aan haar gewonde arm. Vervolgens begon voor ons het lange wachten op een parkeerplaats van het plaatselijke politiebureau. Na 5 uur wachten kwam de buschauffeur er toch achter dat hij niet meer verder durfde te rijden en kwam er een andere bus voor ons waarna de reis naar Hoi An verder kon gaan…Gelukkig uiteindelijk veilig aangekomen in Hoi An. Tijdens de busreis hebben we Wieske en Oscar leren kennen, twee Nederlanders, waarmee we tot nu toe samen mee hebben gereisd, erg gezellig!
Hoi An was echt een superleuk stadje met het gezellige oude centrum, waar we heerlijk hebben kunnen shoppen en mooie kleding en schoenen hebben laten maken! Vanuit Hoi An hebben we ook een leuke fietstour gedaan door de rijstvelden en dorpjes rondom Hoi An.
Vervolgens zijn we naar Hue vertrokken, waar we helaas de hele dag regen hebben gehad. Vanuit hier nog naar de Phong Nha Cave geweest en met een bootje over de Perfume River gevaren naar de tombes rondom de stad. Helaas werden we weer eens opgelicht bij dit laatste tochtje, maar uiteindelijk is alles weer goed gekomen.
Vanuit Hue weer verder naar het Noorden gereisd naar Halong Bay, waar we een superluxe tweedaagse cruise hebben gemaakt, wat prachtig was! Gezellige groep in een supermooie omgeving. Van het ene mooie gebied naar het andere mooie gebied, namelijk Sapa! Hier met een scootertje door de bergen en wolken gescheurd. Ontzettend geluk met het weer; onze dikke truien (speciaal meegenomen voor deze plaats) konden in onze backpack blijven! Hele mooie tweedaagse trekking gemaakt door de bergen, rijstvelden en drie dorpjes. We hebben overnacht bij een homestay in Ban Pho. Na in totaal 25km gelopen te hebben deze dagen, met spierpijn in de sleepingbus terug naar Hanoi, waar we ons nu bevinden! Gisteren de stad al een beetje verkend, daar vandaag mee verder gegaan. Vanochtend naar Mausoleum van Ho Chi Minh geweest, waar het er nogal streng aan toe ging. Na alle orders van de beveiliging hebben we toch een glimp kunnen opvangen van Ho Chi Minh, die er lekker bij lag haha. Vanmiddag zijn we naar een Water Puppet Show geweest, leuke ervaring! Morgen hebben we nog een dag om chillend Vietnam af te sluiten. Maandag vliegen we naar Bangkok en hebben we drie weken om Thailand te verkennen, vanaf de 28e lekker samen met ons vriendinneke Maartje!
Het was ons weer een waar genoegen om jullie op de hoogte te stellen van onze avonturen!

Dikke doei, groetjes van de meisjes!!

• 24 November 2012 - 14:00

Frank:

wat leuk om te horen dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben en dat nog alles goed met jullie gaat.maak er nog een paar leuke weken van
    groetjes frank

• 24 November 2012 - 19:37

Annelieke:

Wat een avonturen! Klinkt echt super wat jullie allemaal doen.
    Geniet nog van jullie laatste drie weekjes in Thailand!
    Liefs Annelieke

• 25 November 2012 - 12:21

Jorine Van Beek:

Klinkt goed dames, alweer over de helft. Nog maar even lekker genieten van de laatste drie weekjes en dan zijn wij hier natuurlijk blij als jullie heelhuids weer terug zijn.

Liefs Jorine

• 25 November 2012 - 17:29

Carla:

Ladies, wat een ervaringen allemaal, geweldig. Fijn dat jullie het samen zo leuk hebben. Op naar de laatste 3 weken in Thailand, geniet er maar van.

groetjes,
    Carla

Ankie:

Nou dames net met veel plezier jullie reisverslag weer gelezen....ongelooflijk wat jullie weer allemaal, gezien, gedaan en gereisd hebben!! Een pracht ervaring voor jullie....lijkt me ook heerlijk al die weken vrij ...en reizen....het ultieme vrijheidsgevoel !!!
    Er zit toch zeker een fotoavondje aanvast he als jullie weer thuis zijn ...bijvoorbeeld op de Rechstraat ;) ....ik kom wel haha !!
    Maar nu nog eerst 3 weken Thailand...heerlijk ik denk ook nog altijd met veel genoegen terug aan die vakantie. En in Bangkok zeker gaan eten bij Condoms and Cabbages....lekker en tevens voor het goeie doel!!
    Wat leuk dat jullie Maartje ook nog gaan ontmoeten in Thailand...doe haar ook veel groetjes en voor de laatste 3 weken nog heel veel plezier en natuurlijk weer veilig thuis!!!

• 25 November 2012 - 23:34

Ankie:

Shit er ging iets mis...was te ongeduldig en 3 x gedrukt op reactie plaatsen haha !!
    Krijg het niet meer verwijderd ...sorry !!!!!

• 26 November 2012 - 21:27

Annemarie:

Haa meissies! Klinkt weer geweldig, nu op naar jullie eindbestemming...Thailand! Alvast veel plezier met jullie 3e! Tijd gaat snel...alhoewel het ook wel tijd wordt dat jullie weer thuiskomen! Xx

• 28 November 2012 - 16:55

Sjan:

hoi,hoi,
    en al vol verwachting klopt ons hart??
    Maartje al gearriveerd?
    Fijne tijd samen!!

• 04 December 2012 - 08:57

Bouke:

Shit!!! Wel gelezen maar helemaal vergeten te reageren... Top verhaal weer dames! Jullie vermaken je wel daar! Mis jullie wel hoor, blij als jullie weer terug zijn :) Geniet van de laatste weekjes samen met Maartje. Liefs en een dikke kus

• 04 December 2012 - 09:20

Sjan:

Ben op tijd!
    Hele fijne sinterklaasavond daar!
    Of komt de Sint niet zo ver met zijn pakjesboot?
    Gr.en een knuffel vor jullie alle 3!