Ook levensgenieters in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ief en Jans - WaarBenJij.nu Ook levensgenieters in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ief en Jans - WaarBenJij.nu

Ook levensgenieters in Thailand

Door: Ief en Jans

Blijf op de hoogte en volg Ief en Jans

12 December 2012 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we weer! Ons laatste berichtje vanuit Thailand.
Vanuit Hanoi gevlogen naar Bangkok, waar we gelijk zijn door gereisd naar Ayuthaya. Hier zijn we met een bootje en de fiets tempels gaan bekijken. Dit was wel nog een hele klus, aangezien we links en over de autosnelweg moesten fietsen haha! Daarna weer terug naar Bangkok om eindelijk Maart in ons midden te kunnen sluiten. In Bangkok met een tuktuk in een snel tempo de tempels bekeken met als hoogtepunt Wat Phrae Kaew en Wat Pho. De dag daarna naar de floating market geweest; op zich leuk om te zien, maar helaas veel te toeristisch! Toen de nachttrein genomen richting Chiang Mai, waar we eindelijk de olifantentrekking hebben gedaan! Twee dagen door de jungle gelopen en heerlijk hutje mutje geslapen in ons hutje in een klein dorpje boven in de bergen met veel gezelschap van ongewenst bezoek. Dus jullie kunnen je wel voorstellen dat deze helden bijna geen oog dicht hebben gedaan. Vanuit Chiang Mai gevlogen naar Phuket, waar we in een heerlijk hotel een nachtje hebben geslapen om daarna direct door te reizen naar Ko Phi Phi. Hier hebben we flink gefeest, Half Moon Party was helemaal top! En nog een heerlijk kleurtje gevat op het strand. Ko Tao was onze volgende bestemming. Supermooi eiland waar we de eerste dag een scootertje hebben gehuurd. Dit was voor Maart de eerste keer, helaas ging het eerste bochtje niet zoals het moest en heeft ze de grond van dichtbij gezien! Wat helaas wel even een domper was, was het behoorlijke geldbedrag dat we moesten neerleggen voor een paar krassen, maar gelukkig was Maart op wat schrammen na ongedeerd! Onze dag werd weer goed gemaakt omdat we mochten gaan duiken. Twee fantastische duiken in de zee; we hebben wederom onze angsten overwonnen! Superveel mooie vissen gezien op onze duik op ongeveer 10 meter diepte. Weer een ervaring rijker! Ook op Ko Tao heerlijk op het strand kunnen liggen en nog meer kleur gevat. Daar helaas afscheid genomen van Maart die nog lekker een paar dagen gaat chillen op Ko Phangan. Ondertussen zitten wij alweer in Bangkok, waar we vandaag de dag hebben doorgebracht in de shopping malls. Vanavond zullen we nog een hapje gaan eten in China Town en de reis in stijl afsluiten met een drankje in de Sky Bar. Morgenvroeg nog onze laatste tour; op de fiets door Bangkok! Helaas vliegen we morgenavond laat alweer terug richting ons koude kikkerlandje waar we vrijdagochtend op Schiphol aankomen om onze achterblijvers in de armen te vliegen. We hebben een topreis gehad de afgelopen weken met heeeeeeel veel avonturen en fantastische ervaringen! We hopen ook dat jullie hebben genoten van onze verhalen.
Liefs van ons

• 12 December 2012 - 14:32

Annelieke:

Hoi Ief en Jans,
    Wederom leuk om jullie verhaal te lezen. Voor jullie minder maar voor ons wel weer leuk dat jullie thuis komen! Geniet van jullie laatste dagen en ik wens jullie alvast een hele goede vlucht. Dat die maar snel om mag vliegen;).
    Liefs Annelieke

• 12 December 2012 - 15:03

Ankie:

Hallo meiden !

Zeker leuk om jullie verslag weer te lezen en meteen Thailand weer herbeleefd.
    Tjonge wat is dat toch een heerlijke land om op vakantie te gaan en als ik jullie verhalen lees komen meteen alle beelden erbij van onze eigen vakantie....
    Morgen op de fiets door Bangkok, ook echt een aanrader....gaan jullie met ome Ko ?
    In elk geval nog veel plezier en een goeie terugvlucht !

Tot ziens in Maastricht,
    Groetjes Ankie

• 12 December 2012 - 20:57

Carla:

Super belevenissen weer, heel leuk om te lezen. Ben benieuwd naar alle foto's en de daarbij behorende verhalen. Jullie zullen wel een cultuurshock krijgen als jullie weer terug zijn. In ieder geval een goede terugvlucht gewenst en we zien jullie vrijdag :)

• 13 December 2012 - 09:37

Corinne:

Hey!!

Succes met de fietstocht en een hele goed reis terug!!!
    xxx

• 19 December 2012 - 09:42

Bouke:

Schatjes!! Top verhaal weer, maar het was NOG leuker om het in het echt te horen :) Ben blij dat jullie weer heelhuids terug zijn!
    Dikke kus